Mitä kuuluu LYDIAN projektille?

Lydia kertoi tavoitteistaan projektin alkaessa näin:

Nuorempana harrastin eri urheilulajeja ja kun lopetin ne, jäi terveyden huoltaminenkin aika lailla siihen. Olisikin kiva saada itsensä timmimpään kuntoon ja samalla opetella terveellisempiä elämäntapoja. En ole kovinkaan usein katsonut mitä pistän suuhuni ja monesti vasta jälkeenpäin pohdin, että olisiko ollut parempia vaihtoehtoja. Usein nappaan helpointa ja nopeinta. Liikunta ja hyvä ruoka arkeen! Toivon myös karistavani ainakin viisi kiloa pois.
Koko nuoruusikäni olen kamppaillut iho-ongelmien kanssa. Pesen aina kasvojani ja vaikka mielelläni olisin päivisin ilman meikkiä, niin näitä näppylöitä on pitänyt usein piilotella.

Hannan yleisohjeet Lydian ruokavalioon:

Tärkeimmät muutokset ihon kuntoon saamiseksi ovat:
Höttövehnän, sokerin ja muiden nopeiden hiilihydraattien vähentäminen ja vaihtaminen matalamman glykeemisen indeksin ruokiin.
Kasvisten ja proteiinin lisääminen
Lehmänmaidon vaihtaminen hapanmaitotuotteisiin
Huom. Kalsiumia saa helposti pähkinöistä, siemenistä ja kalasta sekä erityisesti liotetuista seesaminsiemenistä, joista voi tehdä maitoa tai pirtelöä.
Kalaa on tärkeää lisätä lihatuotteiden tilalle. Pääruokien lisäkkeissä on hyvä panostaa kasviksiin, salaatteihin ja korvata näillä liian suuria pasta-annoksia. Myös pavut, linssit ja täysjyväleipä ovat mainioita lisäkkeitä. Pastaakin voi ihan hyvin kohtuudella syödä.

Lydian lisäravinteet:

D-vitamiini 2 tablettia eli 50 mikrogrammaa päivässä
Monivitamiini Vitatabs Maxi pakkausohjeen mukaan
Eskimon nestemäinen kalaöljy 2 tl / pv
Sinkkivalmiste 1 kapseli kolmesti päivässä
Bactosan pakkausohjeen mukaan pitkänä kuurina

Hormonitoiminnan taspainottamiseen ja kuukautisoireiden lievittämiseen
Easy Life pakkausohjeen mukaan
Helokkiöljyä 2 kapselia kerran päivässä

Lydian treeniohjelma

Jessica Reiman laati Lydialle viikko-ohjelman

Ma -> Zumba
Ti -> Lepo
Ke -> Zumba/ Bodypump
To -> Tanssipeli (40-60min)
Pe -> Lepo
La -> Bodypump
Su -> Lepo

Jessican ohje: Treenejä voit vaihdella niille päiville miten työvuorot ja opiskelu antavat periksi. Pääasia, että tekisit kaikki harjoitukset viikossa. Lepopäiviä ei mielellään peräkkäisille päiville.Lepopäivinä levätään eikä tehdä mitään liikkumiseen liittyvää, ainoastaan palauttavia kävelylenkkejä voi tehdä lepopäivänä.

Aknen paranemista tukevat ulkoiset hoidot

Lydia on käyttänyt Environin Sebu-tuotteita sekä A-vitamiinia sisältävää AVST-voidetta.

Hän saa parhaillaan myös Nlite-hoitoja akneen ja aknearpiin. Hoidot tekee Tomi Anttilainen LaMentesta. Tomi on Suomen johtavia akneasiantuntijoita. Hänellä on kolmenkymmenen vuoden kokemus aknehoidoista.

Nlite-laserhoidossa iholle suunnataan hoitoaiheen mukaan tarkasti rajattuja ja teholtaan mitoitettuja laservaloimpulsseja. Laservalo kulkee ihon pintakerroksen (orvaskeden) läpi ja kohdistuu erityisesti ihon alemman kerroksen verisuoniin. Valo imeytyy verisuoniin ja lämmittää niitä, mikä aiheuttaa suonissa ihoa korjaavien välittäjäaineiden vapautumisen soluväliaineeseen. Välittäjäaineet stimuloivat ihoa tuottamaan uutta kollageenia, mikä palauttaa ihon kimmoisuutta sekä tasoittaa juonteita, ryppyjä ja arpia. Aknehoidossa laservalo nopeuttaa tulehdusten paranemista ja vähentää näin myös ihon arpeutumisriskiä. Lisäksi laservalo vahvistaa ihoa, tappaa aknebakteereja ja lisää ihon omaa vastustuskykyä niitä vastaan.

TULOKSIA

Lydia kertoo:

Terveelliset tavat on omaksuttu, olen syönyt selvästi paremmin kun ennen. Kanaa ja kalaa menee ihan reilusti masuun kaiken muun hyvän kanssa. Kavereitten kanssa pari olen kertaa mäkkärissä istunut, eikä ole tullut edes kova hinku hampurilaisiin. Ihokin voi paremmin! On myös tuntunut mielettömän hyvältä kuntoilla. Bodypump on ihan mun juttu, vaikka ensimmäisen kerran jälkeen säikähdin kun käsivarret oli niin kipeenä, etten pystynyt suoristamaan niitä vikisemättä.
Haastavinta ehkä on kun pitää olla koko päivän menossa eikä voi kotona itse valmistaa ruokia, ja en kovinkaan usein ole tehnyt kotona ruokia valmiiksi kiireellistä päivää varten. Aamiaisen syön, ja lounaan sitten töissä, ja riippuen menenkö salille vai en niin ehkä tulee vielä puolikas kokojyvä-subway syötyä. Illalla sitten on hyvä päästä ”kotiruuan” pariin. Kotona ollaankin joko valmistettu kaikille hyvä ja terveellinen ruoka tai mulle ja äidille erikseen terveellinen vaihtoehto.
Äiti sanoi pari päivää sitten, että näytän hoikemmalta, ja nyt kapusin vaalle ja on tosiaan lähenyt jo kolme kiloa tämän projektin aikana. Jos ei muu avaa silmiä niin tämä ainakin! Pienet päätökset ovat oikeasti tehneet jotain, aika mielettömän hyvät fiilikset!
On myös ilo katsoa kun kasvotkin alkavat näyttää normaalimmalta. Se on ollut mulle näkyvintä ja ihaninta. Miksei kukaan ollut kertonut minulle aiemmin Environista! Ihoni alkoi parantua pikavauhtia heti kun otin ne tuotteet käyttöön. Laser-hoito oli aika jännä kokemus, kun oli sellanen fiilis et menisi silmät kiinni hammaslääkäriin…
Edistystä on tapahtunut, eikä muu ole tökkinyt kuin ehkä muisti aamulla pillereiden kanssa kun olen väsyneenä lähtenyt kotoa. Tänään ei jäänyt aikaa aamulla pistää niitä suuhun, mutta nappasin sitten dosetin mukaan, että varmasti muistan sitten myöhemmin päivällä.

TÄMÄN HETKEN TÄRKEIMMÄT TAVOITTEET

Stressin hallinnan ja kiireruokien suunnittelemisen opettelu.

Tsemppiä Lydialle!

– kirjoitti Varpu

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s